حمایت رهبر کره شمالی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

حمایت رهبر کره شمالی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار با هیات نظامی روسیه به ریاست الکسی کریوروچکو معاون وزیر دفاع روسیه، حمایت کشور و مردم خود را از عملیات نظامی ویژه مسکو در کی‌یف ابراز کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 19
کد خبر: ۲۵۰۴۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، کیم جونگ اون از یک هیات نظامی روسیه به ریاست الکسی کریوروچکو معاون وزیر دفاع این کشور استقبال کرد.

 

رهبر کره شمالی در دیدار با هیات نظامی روسیه به رهبری کریوروچکو درباره اهمیت و ضرورت همکاری‌های دفاعی دوجانبه میان پیونگ یانگ و مسکو گفتگو کرد.

 

این نشست در پیونگ یانگ تقریباً یک ماه پس از سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پایتخت کره شمالی انجام شد که طی آن دو کشور توافقنامه دفاعی متقابلی را امضا کردند.

 

خبرگزاری رسمی کره جنوبی نیز درباره این نشست گزارش داد که کیم در این دیدار بر لزوم اتحاد بیشتر ارتش پیونگ یانگ و مسکو برای رهبری پویا روابط کره شمالی و روسیه در دوره جدید و ایفای نقش مهمی در دفاع از صلح منطقه‌ای و جهانی تاکید کرده است.

 

به گزاش ان دی تی وی، ایالات متحده و متحدانش کره شمالی را متهم کرده‌اند که برای جنگ در اوکراین به روسیه مهمات و موشک می‌دهد.

 

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به دلیل برنامه‌های تسلیحاتی خود تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد.

 

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

 

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده